Опубликовано 08 Лютого, 2022 в 18:55
Європейський університет посів перше місце серед приватних ЗВО України та 53-тє з 313 у загальному рейтингу українських ЗВО за Вебометричним рейтингом університетів світу Webometrics.
Вебометричний рейтинг університетів світу (Webometrics ranking of world’s universities) — один з рейтингів університетів світу, за яким аналізують ступінь представлення діяльності університетів в Інтернет-просторі.
Рейтинг складають з 2004 року і публікують двічі на рік. Його складає Лабораторія кіберметрики («Cybermetrics Lab») Національної дослідницької ради Іспанії («Spanish National Research Council», CSIC), яка діє при Міністерстві науки та інновацій Іспанії.
Первинною метою рейтингу є сприяння академічної присутності в Інтернеті, підтримання відкритого доступу для значного збільшення передачі наукових і культурних знань в університетах світу.
Для того, щоб досягти цієї мети, публікація рейтингів є одним з найбільш потужних і ефективних інструментів для запуску і консолідації процесів зміни в наукових колах, підвищення прихильності науковців і створення вкрай необхідних у 21 сторіччі довгострокових стратегій. Мета полягає в тому, щоб не оцінювати Web-сайти, їх дизайн і юзебіліті або популярності їх змісту в залежності від кількості візитів або відвідувачів. Web-показники повинні оцінювати діяльність університетів, з урахуванням його заходів та їх актуальності і впливу. Web-присутність повинна бути надійним дзеркалом університету.
Методологія Webometrics з липня 2012 року використовує наступні параметри:
1. PRESENCE (Присутність). Кількість присутніх на сайті університету сторінок усіх форматів, проіндексованих пошуковою системою Google - 20 %;
2. IMPACT (Вплив). Комбінація кількості зовнішніх гіперпосилань на домен університету (external inlinks) та кількості доменів, з яких ці посилання надходять (referring domains). Для збільшення валідності даних використовується два провайдера: Majestic SEO[2] та Ahrefs[3]. Тому результуючі значення external inlinks та referring domains обирається як максимальні з цих двох джерел. На думку авторів, кількість таких лінків свідчить про видимість університету і важливість опублікованих матеріалів (велика частина таких лінків служить подібно до цитування в бібліографії) - 50%;
3. OPENNESS (Відкритість). Кількість присутніх на сайті університету файлів у форматах Adobe Acrobat (.pdf), Microsoft Word (.doc, .docx) та Microsoft PowerPoint (.ppt), проіндексованих академічною пошуковою системою Google Scholar - 15%;
4. EXCELLENCE (Висока якість). Наукові статті, що опубліковані авторами університету в журналах, проіндексованих бібліометричною базою SCOPUS, та входять до складу 10% статей, найбільш цитованих у своїх наукових галузях за версією Scimago Group - 15%.
За матеріалами Вікіпедії